onsdag 10 december 2008

Dagen före D(avid) dagen.

I morgon är det min lillebror Davids födelsedag. Han fyller tvåsiffrigt, mer än så säger jag inte. Jag gick in på Shock efter skolan. Till min lycka hitta jag ett nit bälte till ett överkomligt pris. Halleluja!

Efter det var jag på fritidsgården "One Way" som vanligt. Barnen skulle öva in ett julspel till på söndag. En av de andra ledarna som heter Roger var stört skön alltså! Tänk dig en energisk man som talar ren göteborgska...det finns inget roligare :P

Ikväll har jag skrivit en text om Sokrates. Jag har kommit fram till att han var helt okej jämfört med flera andra samtida filosofer. Han trodde i alla fall att det fanns en sanning även om han ifrågasatte allmänt accepterade sanningar. Sofisterna däremot påstod att "allt var relativt" (bara åsikter). Jag stör mig verkligen på relativism. Med den kan man ju påstå att Englas mördare handlade rätt eftersom "allt är relativt". Om allting är relativt är det ju relativt att allting är relativt. Då kan man inte påstå att det är sant att allting bara är åsikter, för då är ju påståendet i sig en åsikt och inte sant. Det är en stor fet motsägelse. Jag säger bara det, Länge Leve Sanningen!!!

Inga kommentarer: