torsdag 20 maj 2010

Livets Ord blev attackerade under Pride-festivalen

Livets Ord blev attackerade under Pridefestivalen i Göteborg. För det första får jag berömma dem för deras mod att våga gå mot strömmen och stå upp för det traditionella äktenskapet mellan man och kvinna under en sådan parad. Trots att detta går emot samhällets normer! Att sedan några ligister förstörde deras plakat är tråkigt och visar hur stor intolerans som råder mot oliktänkande idag! Samtidigt blir jag triggad att göra uppror mot samhällets normer när jag ser sånt här! För jag är lite rebellisk av mig men försöker vara det på ett bra sätt. Det politiskt korrekta ska man akta sig för! Gud välsigne Livets Ord!

http://www.youtube.com/watch?v=8SWEnQqSGCc&feature=player_embedded

1 kommentar:

Nicole sa...

Har absolut ingen aning om hur jag kom in på din blogg men det är alltid lika intressant att läsa om vad en aktiv kristen har för värderingar. kristna människor skall inte nedvärdera andra skall kunna ha förståelse för alla och inte hata oliktänkande människor. Pratar inte om gay människor utan alla människor. Tyvärr så ser gay rörelsen kyrkan som något som stoppar deras rättigheter, kristna anses som konservativa. Jag tycker inte det är fel att stå för det man tycker är rätt sålänge det inte skadar någon, att förstöra för andra är fel. Kul att hitta en blogg som är olik många andras.