lördag 9 april 2011

True Beauty

Jag sitter framför min dator och lyssnar på "Happy Birthday" med Flipside just i detta nu som jag skriver. Ikväll har jag varit på ett grymt event. Min vän Emelie, och hennes klasskamrat Madde, annordnade en Beauty Show på Radar 72 i Kortedala. De hade modevisning med några utvalda modeller som var helt vanliga normala tjejer. De var inte skönhetsopererade, inte retouchade eller något sånt. De var totallt äkta och skitsnygga!

Skönhetsidealet för tjejer som visas upp i media är väldigt skevt! Bilderna på modellerna är inte äkta utan man har manipulerat bilderna med hjälp av olika program som finns på datorer. När tjejer jämför sig med dessa modeller känner de sig fula trots att de inte är det. Detta har lett till att många utför skönhetsoperationer och/eller svälter sig själva för att försöka förändra sitt utseende. Detta är sjukt! Kom igen tjejer gå inte på den LÖGNEN, ni är assnygga som ni är!

Istället för att bara förbanna mörkret har Emelie och Madde tänt ett ljus och tagit ett steg för att förändra världen! Det kanske inte verkar vara så mycket just nu men vem vet vilka konsekvenser detta initiativet kan få när ringarna sprider sig på vattnet? 

2 kommentarer:

Tobias TTS sa...

Yes! :D
Vi behöver mer Sann skönhet!!
Väldigt bra initiativ! :)

Anonym sa...

Den totalvita rutan vittnar om att antingen har bilden fallit bort … eller att min dator blev totalbländad … eller att Emelie och Madde tände ljuset så pass så att skönheten bländar kameran totalt!! ;-)