torsdag 10 november 2011

En tripp hem till Göteborg...

Hej käre Läsare!

Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen så nu tänkte jag att det var dags med en uppdatering! Jag sitter just nu inne på mitt rum hemma i Göteborg. Egentligen var det inte meningen att jag skulle vara här idag. Jag skulle egentligen ha varit uppe i Stockholm och varit på CredoAkademin. Men så blev det inte...

Tidigt igår morse, medan det fortfarande var mörkt och man kunde se den stjärnklara himlen, så åkte jag ut till Arlanda. Därifrån så tog jag sedan flyget ner till Landvetter och från Landvetter tog jag buss 511 till Allum. Min mamma skulle dit och handla så vi träffades där och åt på Subway. Sedan åkte jag vidare till Tandläkaren nära Sahlgrenska. Detta var för övrigt meningen med min resa ner till Göteborg, det vill säga att besöka tandläkaren. Det kanske låter onödigt att flyga ner till Göteborg bara för att gå till tandläkaren men grejen var den att de skulle titta på mina visdoms-tänder ifall de skulle behöva operera bort dem.

Jag har aldrig varit med om något liknande! När jag kom in i rummet där käkkirurgen satt så stod de uppradat 5-10 "käkkirurgsstudenter" kläda i vitt och  och tittade på mig. Tydligen så var detta ett moment i deras utbildning som de gick. Det kändes lite konstigt fast samtidigt var det ganska roligt. Efter att de hade röntgat mig och analyserat röntgenbilderna så kom de fram till att jag inte alls kommer behöva operera bort några visdomständer.

Sedan åkte jag hem en snabbis och käkade lite mat hemma hos famlijen. Sedan skjutsade mina mamma ut mig till Landvetter. När jag skulle checka in så märkte jag till min förskräckelse att jag hade bokat hemresan fel. Så flyget hem går ikväll! Så min mamma fick hämta mig och åka tillbaks igen. Idag tog jag del av CredoAkademins lektioner via Skype. Snart ska jag jag träffa en vän. Ha det bra så länge!

Inga kommentarer: