söndag 12 december 2010

Därför har jag haft en bild på ett aborterat foster som profilbild på Facebook!


Bilden till vänster har jag haft som profilbild på Facebook den senaste veckan. Många har säkert funderat på varför jag har gjort detta. Flera av er läsare tycker nog att jag är extrem. Men ge mig en chans att förklara mig innan du dömer mig.

Idag är det Livets Söndag. Många församlingar runt om i vårt avlånga land har uppmärksammat denna dagen. Livets Söndag handlar om att varje människoliv har ett okränkbart värde! Detta är en extremt vacker tanke som jag sluter mig bakom. Men verkligheten är tyvärr inte lika vacker att se på. I snitt sker det en abort i kvarten, varje dag året om, i Sverige. Detta är Sverige idag!

När jag har haft denna bilden som visningsbild på Facebook så är det för att visa vad abort innebär.I en abort avslutar man en människas liv och idag sker det omkring 35 000 aborter per år i Sverige. Döm inte budbäraren utan döm orättvisan!

Inga kommentarer: