tisdag 14 december 2010

Jag har färgat skägget vitt!

Nu har jag sparat mitt skägg i snart tre hela månader. Den långa väntan är över. Jag har äntligen färgat mitt skägg med vit glitterfärg! På bilderna kan du se resultatet. Fy vad roligt det ska bli att gå sådan till skolan och ungdomssamlingen imorgon! Undra hur folk kommer att reagera.

Jag håller på att läsa lite av Alvin Plantingas filosofi som finns återgiven i "Reasonable Faith 3:d Edition". Han menar att det är förnuftigt att tro på Gud, och centrala kristna läror, helt utan några bevis för att det skulle förhålla sig på detta sättet. Detta perspektivet är sjukt mind blowing för mig. Jag ska inte gå igenom hans resonemang i detta blogginlägget, men jag hoppas kunna återkomma. För tillfället är det ganska knepigt att förstå engelskan. Gud välsigne dig, sov gott och dröm underbara drömmar!

PS. Amo, om du läser detta, så vill jag bara säga grattis på födelsedagen!!! 



2 kommentarer:

Mirjam sa...

hahah, blev ju sjukt gulligt det där:d

Emanuel Hai sa...

Haha tack!(får väl ta det som en komplimang) :P