fredag 9 september 2011

Livet i Stockholm

Hej kära läsare!
Det var länge sedan jag hörde av mig här på bloggen! Tanken var att jag skulle börja blogga när jag hade flyttat till Stockholm. Men eftersom jag inte har haft något internet i lägenheten så har det inte blivit så mycket av den varan. I alla fall så studerar jag nu på Credoakademins Bibelskola, i Stockholm, sedan tre veckor tillbaka. På Credoakademin lär vi oss mycket om Apologetik. Apologetik handlar om att försvara den kristna tron intellektuellt och att anfalla och krossa trosföreställningar som direkt strider mot den kristna tron! Men vi lär oss mycket annat också. Vi har också kurs i Själavård, Bibeltolkning, andra livsåskådningar, filosofi m.m

Så fort som jag har skaffat internet till lägenheten är tanken att jag ska börja blogga mer regelbundet. Jag kommer att blogga om det som vi lär oss på lektioner och mina egna reflektioner och funderingar kring ämnet. Jag ska också skriva lite om vad som händer på fritiden och i mitt liv utöver det som sker på lektionstid! Så räkna med intressant läsning ifall du är intresserad av dessa ämnen!

1 kommentar:

Frida sa...

Ser fram emot mycket spännande läsning! Du verkar ha det bra därborta :)
Fridens!
Cluedo!
Frida