söndag 25 september 2011

Livet i Stockholm...

Hej kära läsare!
I denna stunden som jag skriver sitter jag faktiskt på en Max-restaurang nära T-centralen i Stockholm. Jag ska faktiskt försöka mig på konsten att skriva ett helt blogg-inlägg på min mobiltelefon.

Nu har jag bott i Stockholm i över en månad. Det har varit en ganska stor omställning för mig. Hemma i Göteborg har jag ju ett stort socialt nätverk men här uppe så känner jag nästan inte någon. Sedan måste jag ju laga egen mat och tvätta mina egna kläder och sånt där som hör till vuxen-livet som jag inte har gjort innan. Men jag lär mig!

I fredags var jag på Nalen med tre klasskamrater och dansade till dubstep! det var najs! Jag hade på mig min ''Party Hard tee-shirt'' och körde järnet! Eftesom jag inte dricker alkohol har jag kommit fram till att det blir sjukt billigt att gå ut och roa sig. Det är tråkigt att många människor måste dricka sig fulla för att våga shake:a loss på dansgolvet.. Eftersom alkoholen försämrar hjärnans koordinationsförmåga så leder det till att den berusade personen blir sämre på att dansa än vad han eller hon hade varit i nyktert tillstånd! Ovärt tycker jag!

Vad ska jag säga om CredoAkademin som skola efter en månad? Lärarna är väldigt pålästa människor! Men de känns inte ''överintellektuella''. Jag har fått intrycket att de bryr sig lika mycket om intellektuella frågor som mer personliga frågor som ligger mer på hjärtenivå.

Nu ska jag på knytkalas på Stockholm Vineyard! Ha det så bra!

Inga kommentarer: