måndag 28 juni 2010

Uppenbarelse!

Många av de blogginläggen jag skriver är apologetiska till sin karaktär. Med det menar jag att jag försvarar den kristna tron på ett intellektuellt plan. Men Kristendomen är inte bara en vacker tanke eller ett filosofiskt perspektiv som jag försvarar. Det är inte så att det är några filosofer som för länge sedan som satte sig ner och tänkte ut att Det måste finnas en treenig Gud, att Jesus uppstod osv. Man började tro på detta för att Gud uppenbarade sig för dem! Jesus uppenbarade t.ex sig själv som uppstånden för lärjungarna! Utifrån denna uppenbarelse så drog man sedan slutsatsen att han hade uppståt, att Jesus verkligen var Guds son, att Gud var treenig osv!

Jag tror också att Gud kan uppenbara sig själv på ett personligt plan i en människas liv! Jag läste nyss Christian Martinssons vittnesbörd om hur Gud uppenbarade sig för honom och förändrade hans liv! Jag tycker att du som läser den här bloggen bör läsa hans vittnesbörd! Du kan läsa det här http://goteborgskyrkan.se/myStory.php. När det var som värst mådde han så dåligt att han försökteta självmord. Men han beskriver själv hur Gud räddade honom och gav honom frid, glädje, självförtroende och mening med livet tillbaks!

Efter att ha läst detta måste jag säga att mina egna problem som jag har känns ganska små. Man får lite perspektiv på tillvaron och även hopp om att Gud kan förändra vilken människa som helst inklusive mig själv! Jag hoppas att du som läser detta blogginlägg ska ska få uppleva detsamma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, Emanuel. Gud uppenbara sig verkligen för den som söker honom av hela hjärtat.
Vet en svensk lärare och hans fru som fick se Jesus stå i deras sovrum och kallade dem till att följa honom.

Nu är han pastor och rester över hela världen och predikar Jesus.

Under mitt år på Cypern fick jag möta många olika människor och fick höra många rapporter om olika saker som händer i arabvärlden.
Bland annat om en ung kvinna vid namn Sara som fick se Jesus i en syn, hon blev förskräckt, för hon visste inget om Jesus.
Men han kallade henne och nu lever hon för Jesus trots att hennes familj är muslimer.

Imorgon ska jag träffa en före detta muslim, som är riktigt sökt av Gud. Han har ett ärlig hjärta. Har redan fått berätta om Jesus för honom.

Be att Gud genom den Helige Ande uppenbarar för honom, Mohammed heter han, vem Jesus verkligen är.

Fortsätt att skriva konkreta, starkt och upplyftande blogginlägg.