tisdag 8 februari 2011

"Apologetics 315"

Idag så hittade jag en intressant blogg som heter "Apologetics 315". Det var egentligen bara av en ren händelse som jag råkade komma in på den bloggen. Jag var inne på Gary Habermas hemsida och tänkte ladda ner en intervju med honom. Det stod att ljudfilen var tillhandhållen av "Apologetics315.com". Sedan klickade jag på länken och kom in på den här bloggen! Upphovsmannen för bloggen heter Brian Auten och han är direktor för föreningen Reasonable Faith i Belfast (Nordirland). Jag har aldrig hittat en blog eller en hemsida som har lyckats samla ihop så många olika podcasts och artiklar från så många olika apologeter på ett så pass omfattande sätt! Nu tänkte jag ladda ner några podcasts som jag ska lägga in i mobilen. Först ska jag nog städa mitt rum eftersom vi får besök av Pappas hemgrupp ikväll. Sedan tänkte jag ta mig en joggingtur och lyssna på någon intressant figur. Först på listan blir nog intervjun med Gary Habermas i alla fall! Hej så länge!

Här är länken till bloggen som hela detta blogginlägg handlar om...
http://apologetics315.blogspot.com/

...sedan vill jag också rekommendera Jakobs senaste blogginlägg Hur vet man något om Gud?


"100 Christian Apologists" står det i den lilla inringade rutan som den röda pilen pekar på...

1 kommentar:

Emanuel Hai sa...

Jag lyssnade faktiskt först på en intervju med Alister McGrath när det väl kom till kritan :)